Dostępność:  
Kontrast
Zwiększ czcionkę  A+
Zmniejsz czcionkę  A-

Grupa VIII – Myszki Lubinorki

To my grupa VIII „MYSZKI LUBINORKI”. W naszej grupie realizujemy trzy innowacje pedagogiczne. Pierwsza to „Bajka i teatr”. Dzięki zabawom teatralnym poznajemy samych siebie, oswajamy  się z innymi, nabieramy zaufania do siebie i własnych możliwości.  To sprawia, że jesteśmy w stanie sprostać wielu wyzwaniom. Druga  to „Mała skrzynka duże możliwości – zastosowanie Teatru Kamishibai w pracy z dziećmi w przedszkolu”. Kamishibai to narzędzie kreatywnego działania, aktywizująca metoda pracy z dzieckiem. Bawiąc się w teatr, możemy sami wymyślać opowiadania, pisać scenariusze, tworzyć bohaterów i stawiać ich w określonych sytuacjach. Gotowe historie możemy upiększać, dodając specjalne efekty muzyczne lub dźwiękowe. Dzięki temu przedstawieniom nadajemy własny, indywidualny i niepowtarzalny charakter. Przedstawienia stanowią doskonałą pomoc dydaktyczną oraz są świetną formą zabawy. Trzecia innowacja to „ Lego Myszki”. Zabawy klockami  LEGO to połączenie świetnej zabawy z kreatywnym i twórczym myśleniem. Innowacja  jest całkowicie nowatorska i przygotowana tak, abyśmy czynnie w niej uczestniczyli. Podczas zajęć uczymy się budować, konstruować, rozwijać własną wyobraźnię oraz realizować swoje pomysły, a przede wszystkim dobrze się bawić. Klocki to wspaniałe narzędzie, które kształci umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, ćwiczy pamięć  oraz poprawia  zdolności manualne i koordynację wzrokowo-ruchową. Klocki są również znakomitym treningiem dla umiejętności planowania, wnioskowania oraz postrzegania świata i zależności wizualno-przestrzennych.  Podczas zajęć wykorzystujemy metodę projektów badawczych. Metoda projektów wspiera naukę wykorzystując naszą aktywność i zaangażowanie. Elastyczność tej metody polega na tym, że możemy pracować samodzielnie, parami, czy w większych grupach, doskonaląc umiejętność pracy w zespole. Założeniem jest, abyśmy poprzez zabawę mogli utrwalić sobie zdobytą wiedzę. Metoda projektów jest idealnie dostosowana do sposobu, w jaki poznajemy świat i w jaki sposób się uczymy. Aktywnie słuchamy muzyki  wg.  Batii Strauss, podczas zajęć gimnastycznych wykorzystujemy elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Jesteśmy ciekawi świata, dlatego zamierzamy go poznawać wszystkimi zmysłami.